Tuesday, November 23, 2010 | By: Dee

[Tutorial] Check Alamat IP Seseorang


Mencari alamat IP seseorang ialah seperti mendapatkan nombor telefon mereka, ianya boleh digunakan untuk mencari lokasi umum di mana orang itu tinggal. Hari ini mudah sekali untuk mengetahui email seseorang iaitu dengan membuat mereka untuk mengklik link di forum atau mana-mana link yang diberikan sendiri oleh anda dan sekaligus alamat IP tersebut akan dihantar terus ke email anda. Untuk mengetahui cara tersebut anda boleh ikuti langkah dibawah.

1.) Layari www.whatstheirip.com. Laman tersebut akan meminta email anda. Masukkan email anda dan klik “Get Link“.



2.) Anda akan mendapat email yang mempunyai dua link berlainan yang sama fungsinya. Link tersebut apabila ditekan akan mengarah ke “page not found” atau pun “invalid thread specified“. Ketika salah satu link diklik, ia akan email kan anda alamat IP bagi sesiapa yang menekannya.


 3.) Sebagai contoh,klik salah satu link tersebut dan lihat “error page” pada halaman web tersebut.


atau

4.) Alamat IP terus akan dihantar pada email anda sebaik sahaja “error page” kelihatan.

5.) Jika anda ingin memberitahu rakan anda bagaimana anda dengan senang mendapatkan alamat IP mereka, terdapat link yang dibekalkan sekali mengatakan alamat IP rakan anda telah pun diperolehi.


Setelah memperolehi alamat IP, anda boleh mematikan komputer tersebut dari jarak jauh dan pelbagai lagi fungsi yang boleh dibuat melalui alamat IP.

Kredit : !T T3CH

0 comments:

Post a Comment