Tuesday, October 19, 2010 | By: Dee

Tukar Background Imej USB Pendrive

Setiap pemacu USB Pendrive telah di setkan dengan background putih sama seperti background folder dalam windows. Mungkin anda sudah bosan dan ingin menukar background USB Pendrive kepada background imej yang pasti akan kelihatan lebih menarik berbanding background kosong yang bewarna putih. Jadi bagaimana cara untuk set background imej pada USB Pendrive?. Jika anda hendak tukar background USB Pendrive kepada background yang lebih menarik, anda perlu melakukan sedikit konfigurasi pada USB Pendrive anda. Cara yang akan saya tunjukkan di bawah ini boleh juga di gunakan pada Portable Hard Disk.

Ada 3 langkah mudah :

  • Copy kesemua kod di bawah dan paste kan dalam notepad, kemudian save kan fail notepad ke dalam pemacu USB Pendrive anda (namakan fail notepad kepada desktop.ini). 
[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
iconarea_image=”back.jpg”
iconarea_text=”0xFFFFFF”
  • Pilih dan copy mana-mana imej pilihan anda, paste kan ke dalam pemacu USB Pendrive dan namakan imej tersebut kepada back.jpg
  • Setkan kedua-dua fail tadi (notepad & imej) kepada Hidden files. caranya klik kanan pada kedua-dua fail dan pilih Propertise >> Hidden Files.

    0 comments:

    Post a Comment